Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Ängla - 11 mars 2009 00:14

Hemma igen från bion...

gahh.. jag och henrik mår riktigt dåligt..


Vi har åkt på magsjuka... mår riktigt skit.

filmen som vi såg var jätte bra iaf, det var verkligen en spegling på mitt liv.

" i taket lyser stjärnorna "

Handlade om en tjej som kallades Jenna av mamma sin.. hennes mamma hade cancer... precis som min mamma. Hon hade en granne som hade det oxå svårt hemma och dom blev väldigt bra kompisar, hon var inge bra inflytande på jenna. Men dom blev bästa kompisar. Jennas mamma överlevde inte, precis som min mamma. Hon skrev en lapp i mitten av filmen som det stog " om du dör mamma tar jag livet av mig " hon satte den lappen på hennes smink spegel i rummet. När mamma hennes dött strök hon " tar jag livet av mig " och skrev iställe " lever jag för dig " vilket jag tyckte var otroligt fint skrivet.. för det var exakt så jag kände när mamma dog.. i början när mamma fick cancer så var mitt liv över. Slutade gå i skolan , söp som ett svin... var otrevlig mot folk i min närhet. All min sorg gick ut på folk som höll mig kär och mig själv. Klippte av mig mitt långa fina hår och färgade det i olika nyanser varannan vecka. Vilket jag ännu håller på med. Mådde så dåligt men ville inte prata med någon om det. Sket i vad folk tyckte och tänkte om mig.. kändes som om det inte spelade någon roll. Min mamma skulle ju endå dö.. vad finns det för mening att leva då? hon skulle ju inte få se mig ta studenten eller skaffa familj och hitta min lyckliga man att leva mitt liv med och bli gammal med. Nu.. när mamma är död och jag flyttat hemmifrån och skaffat ett helt underbart liv, så är jag så otroligt glad att jag lever.. tänk om jag skulle kastat bort mitt liv och tagit mitt liv som jag såg som den enda utgång när det var som svårast? Då skulle jag inte känna den kärlek som jag känner nu för min underbara man.. skulle inte kunna planera familj eller förlova mig med den man som jag vet är den rätta för mig. Jag skulle inte heller få uppleva den sorg som jag upplevt.. blivit starkare av. Så stark som jag är nu kommer jag förbli.


Jag vet att du ser mig mamma.. Jag älskar dig nu och föralltid !


Helena Maritta Pettersson

50 - 10 - 08

<3

07 - 09 - 28


du lever i mig mamma.. alla säger att du och jag är så lik, är så stolt att få vara din dotter och det kommer jag alltid att vara!



xoxo Ängla

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, Ängla heter jag och är en jätte glad och sprallig tjej! I min blogg kommer jag skriva vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards